Etiketi- ja pakenditööstuse prognoosid aastaks 2024 - Konica Minolta ülevaateid

| 9 jaanuar 2024

Kommentaar: Sacha-Vittorio Paolucci, Konica Minolta Business Solutions Europe'i tööstustrükkimise arendusjuht

Ebakindlas maailmas, kus kogu trükitootmise tajutav ülemaailmne langus on osa võrrandist, on julgustav näha, et digitaalsed etiketid, pakendid ja kaunistused paistavad eredalt silma.


Vajadus suurema automatiseerimise ja uuenduslike terviklike ökosüsteemide järele on jätkuvalt päevakorras ning see on oluline edasiviiv jõud tööstuse sidusrühmade, näiteks töötlejate, kaubamärkide ja tarnijate jaoks. Suurem tähelepanu terviklikele tootmisprotsessidele pakendi- ja etiketisektoris aitab ka töötlejatel uute võimaluste maailmas uuesti läbi mõelda.

Kuna märgistamise ja pakendamise nõuded muutuvad üha keerulisemaks, kuna andmenõuded kasvavad, nõuetele vastavus ja regulatiivne keskkond karmistuvad, toetub tarneahela üha enam märgistamisele kui olulisele jälgitavuse allikale.
 


Valmistub veel suuremaks kasvuks


Kõik need tegurid viitavad sellele, et Euroopa digitaalsete etikettide ja pakendite turgudel - ja ka kogu maailmas - on oodata veel märkimisväärset kasvu. "Nõudlus digitaalselt trükitud pakendite järele on üldiselt jätkuvalt suur, kuna selliseid tooteid nagu etiketid toodetakse suurtes kogustes ja need ei piirdu enam vaid lühikesi reklaamtöödega," ütles Smithers oma ülemaailmses ülevaates¹ trükiseadmete turgude kohta. Samamoodi oli pakenditööstuses suur nõudlus digitaalselt trükitud lainepapi järele. 

Töötlev tööstus, jaemüük, transport, tekstiilitööstus, toidu- ja joogitööstus ning logistika on kõik olulised tegurid, mis on muutnud etikettide digitaaltootmise peavoolutehnoloogiaks, kusjuures paljud pakenditurud on murdepunktis ja küpsed digitaaltootmiseks.
 


Joogiturg võtab kasutusele digitaaltehnoloogia


Joogitööstus on üks sektor, kus me näeme, et kliendid kasvatavad oma äritegevust lähiaastatel eksponentsiaalselt digitaalse etiketitrükiga koos etikettide kaunistamisega. Veiniostjate otsustusprotsessis muutuvad üha olulisemaks taktiilsed efektid koos laki ja fooliumiga. Rohkem infot paberi käegakatsutavate "wow!" efektide kohta saate lugeda Konica Minolta spetsiaalsest blogist siin

Usaldust digitaalselt toodetud veinietikettide vastu kinnitavad ka tööstuse eksperdid². "Järgmise viie aasta jooksul soodustavad uued digitaalsed kaunistustehnoloogiad lühemate tiraažide kasutamist, mida veiniturg tahab omaks võtta," ütles Smithersi aruanne. "Samuti muutub veinitootjate jaoks seoses kõrgema hinnaklassi veinide kasvuga üha olulisemaks etiketile sisseehitatud turvalisus ja võltsimisvastane võitlus." 

Võltsimisvastased võimalused, sealhulgas uuenduslik ja tipptasemel tindipritside kohandamise projekt koos Industrial Inkjet Ltd (IIJ), olid oluline osa meie osalemisest Labelexpol eelmisel septembris. Meie AccurioLabel 230 trükipress oli konfigureeritud Grafisk Maskinfabrik (GM) DC330Miniga. IIJ, mis on tunnustatud ülemaailmne ekspert UV-värvidega turvatrükkimise alal, näitas ka teisi reaktiivseid võimalusi osana seadistusest, mis tõmbas rahvast meie stendile.
 


Veinitootjate trükkimisvõimaluste äratamine


Meie kauaaegne klient Firus Druck on üks näide sellest, kuidas tema kasv digitaalsesse etikettide tootmisse on olnud lausa suurejooneline. Kohalikke, riiklikke ja rahvusvahelisi veinitootjaid teenindav etiketikonverter oli üks esimesi kliente, kes kasutas meie AccurioLabel 400, meie uusimat ühekäigulist tooneripõhist trükipressi. Täielikku lugu saate lugeda siit ja vaadata YouTube'ist siin.

Euroopa turuosa liidrina digitaalsete etiketipresside süsteemide (Infosource) valdkonnas jätkame piiride avamist, et aidata trükiettevõtjatel oma trükkimisvõimalusi avardada. Usume, et tihedam koostöö klientide ja partneritega, jätkuv pühendumine trükitehnoloogiate revolutsioonilisele muutmisele ja tõhususe parandamisele on eelseisvatel aastatel otsustava tähtsusega. 




Töövoogude, tarkvara ja protsesside automatiseerimine koos pilvelahendustega on samuti peamised tõhusust suurendavad tegurid, mis on osa "aruka tehase" suunas liikumisest.
 


Pühendumine klientidele ja innovatsioonile


Meie vankumatu pühendumine klientidele ja innovatsioonile sai kinnitust eelmise aasta septembris toimunud Labelexpol. See näitus pakkus ideaalset platvormi, et teatada, et oleme nüüdseks paigaldanud üle maailma rohkem kui 1200 AccurioLabel-pressi. Ja see on turg, kuhu me sisenesime vähem kui kümme aastat tagasi. 


Vaatamata digitaalse etiketitootmise elavnemisele on sektori üldised kasvuprognoosid väidetavalt "nõrgad". Finat³ hiljutise turuanalüüsi kohaselt jätkub see vähemalt kuni 2024. aasta esimese pooleni.   


Üks negatiivsetest suundumustest on tähelepanuväärselt e-kaubanduse müügi "pidev aeglustumine", mis on viimastel aastatel olnud märkimisväärseks tõukejõuks. "Aeglustumine on siin ja jääb, kuna postpandemilised tagasilöögid hääbuvad ning kõrge inflatsioon ja tõusvad intressimäärad piiravad oluliselt nõudlust," seisab aruandes. 



Hoolimata sellest, et oleme teinud suuri edusamme etiketiturgudel, tunnistame ka olulisi väljakutseid, millega meie kliendid järgmisel aastal silmitsi seisavad. Meie sisetunne ütleb siiski, et probleemid, millega nad silmitsi seisavad, nagu näiteks toorainetega varustamine, hakkavad leevenduma. Seda vaatamata Gartner⁴ aruandele, mis viitas 2021. aasta uuringule, millest selgus, et 68% tarneahela juhtidest kommenteerib pidevalt suure mõjuga häireid ja et 79% enam kui 500 töötajaga organisatsioonidest soovib lähiaastatel olla paremini valmis riskideks.
 


Pühendumine aktiivsetele koolitusprogrammidele


Lisaks pakkumise ja nõudluse probleemidele ei ole kõik meie kliendid - sealhulgas trükikojad, muundajad, CRD-d ja ettevõtted - kaitstud ka muude maailmasündmuste kaudsete mõjude eest. Pandeemia ja sunniviisiline sulgemine tähendas, et märkimisväärne arv kogenud töötajaid läks varakult pensionile, mis suurendas kvalifitseeritud tööjõu puudust, ning üha enam on näha suundumust töötada kodus. 

Siiski usume, et meie kliendid soovivad eraldada rohkem vahendeid atraktiivseteks koolitusprogrammideks, töötajate pidevaks arendamiseks ning töö- ja eraelu tasakaalustamiseks. Asjaolu, et meie tooteid on meie klientide jaoks lihtne kasutada, muudab töökohad nende poolt otsitavate talentide jaoks atraktiivsemaks. Ja miks mitte palgata rohkem noori talente - ja koolitada neid ise! Meie lähenemisviisist saate rohkem lugeda sellest blogist⁵.

Tulevikus muutub üha olulisemaks tööstus 5.0, mis on industrialiseerimise uus etapp, kus inimesed töötavad koos arenenud tehnoloogia ja tehisintellektiga robotitega, et täiustada tööprotsesse. Kõik see toob tagasi inimkeskse lähenemise tööstus 4.0-sse, samuti suurema vastupidavuse ja suurema tähelepanu jätkusuutlikkusele.

Ükskõik, mis ees ootab, meie eesmärk on jätkuvalt pakkuda parimat võimalikku teenust kõigile oma töötajatele, klientidele ja partneritele.
 


  
¹ Smithers, The Future of Global Print Equipment Markets to 2028. Market overview, – printing equipment markets, 2018–28, page 19
² 2 Smithers, The Impact on Changing Run Lengths in Packaging and Labels to 2027, page 146
³ Report & Analysis: The European Narrow Web Market, Finat Radar 21, Q3, page 4
⁴ Case Study: How Supply Chain Risk and Resilience Can Deliver Competitive Advantage, published June 2023
⁵ Konica Minolta, See the Potential Blog: Hire young talent – and train them yourself!